De laatste tijd heb ik me verdiept in marketing omdat we met Viaperspectief natuurlijk ook wat aan marketing doen.
Ik kom interessante dingen tegen moet ik zeggen, maar ook heel veel ‘onsmakelijk’ gezwam.
In de val lokken.
Mensen iets laten doen wat ze eigenlijk niet willen.
Mensen over de streep trekken voor eigen gewin.
Af en toe werd ik er onpasselijk van….
Mijn interne kompas is in ieder geval flink op de proef gesteld.
Maar goed, marketing dus.
Naast al het nare, pik ik ook dingen op die van nut zijn voor mijn rol als fysiotherapeut in het werken met patiënten.
Zo heb ik veel geleerd over de kracht van woorden in marketing.
Dat ‘gratis’ en ‘beste’ woorden zijn die onze hebberigheid maximaal aanwakkeren.
Over woordgebruik is in de wereld van de fysiotherapie ook nogal wat te doen.
En terecht.
Nocebo en placebo woorden.
Vermijd nocebo en versterk placebo, zo vertelt onderzoek ons.
Bijvoorbeeld als je (pijn)educatie geeft aan patiënten.
Educatie is alleen veel meer dan woorden.
Meer dan iets vertellen.
Meer dan ‘zenden’.
Veel meer!
In de cursus ‘Pijneducatie in beweging’ neemt Edwin de Raaij je mee in educatie nieuwe stijl.
Met meer impact.
Meer dynamiek en beweging.
Meer creativiteit.
En ook met woorden.
Als een verkoper, maar dan net weer anders.